Rabu, 16 Februari 2011

Cerita hari ini

Fikiran meracau...tidak tahu apa yang hendak di buat...apply yang dibuat belum ada jawaban..hati gelisah sudah hampir 2 bulan menggangur...nasib badan....belum ada rezeki yang hadir, kesuccesan masih tertunda kut!? Asa yang ada hampir luluh apa yang perlu aku buat bertawakallah.....waktu berjalan nasib masih di perhitungkan, ingin ku bawa diri ke mana harus ku tuju.
Fokus pada kehidupan ini, apa yang harus aku buat...aku tidak dapat berfantasi merentasi alam realiti ini..hari-hari ku lihat orang sibuk mengejar mimpi..tiap bulan dapat gaji...peluangku belum hadir..malu pada diri sendiri sudah lama mengejar ilmu tapi susah juga untuk mandiri kan diri..Malu pada dinding ku hanya terpuruk dalam diri..."Ya Tuhan maha Mengetahui, ku bukan mengeluh ku bukan meratap...ku hamba yang lemah tanpa pertolongan Mu Yang Esa binasalah diri...berikan aku kekuatan Ya Allah menghadapi hidup ini..Kau Maha Memberi..." bersyukur apa yang telah di beri selama ini, tapi aku harus mencari dengan nadi dan tulang-tulangku ini untuk berdiri sendiri..kekuatan hati kekuatan jiwa ini seakan tidak mampu tanpa redha-Mu Ya Tuhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Niki & Miki

COLDPLAY

Sign

by dunk on august

still undergoing a massive construction process.!

2009-2011@copyright